tisdag 13 oktober 2009

HAPPY HÖST

Hej bloggen!
Idag har jag haft kvalitetstid med min biologibok. En ståtlig bok på 350 sidor, Nature in Norden Europe. Det engelska ordförrådet är väl kanske inte det största, ord som blåmes,rödhake och sumpmark har aldrig stått på gloslistan innan! Men det var när jag kom till ordet herb som en klocka ringde långt bak...av ren reflex skrev jag ändå in ordet i lexikonet.
Engelskt uppslagsord:
herb
Svensk översättning:
ört (substantiv)

Vad har jag sett det innan? Det låter otroligt bekant! Det tog en sekund och sen kom skrattet ...

HAPPY HERB PIZZA!

Från att ha haft tankarna i myrar och våtmarker kastades jag plötsligt till Kambodjas huvudstad Phnom Penh. Kvällen då jag och Sanna hade uppdraget att få home delivery till hotellrummet och det som slutade med att det stod två kartonger med Happy Herb Pizza på sängen...

Hoppas ni alla har en lika happy höst som jag!
Ni vet att ni alltid är välkomna till Halmstad.

Kärlek från er Mys Muffin

Inga kommentarer: