söndag 22 mars 2009

Snö har en magisk effekt...

Det finns dagar och så finns det dagar. Idag var en sån där dag som sätter sig på minnet.
En dag som överraskar dig och påminner dig om hur underbart livet faktiskt kan vara att leva.
Jag vaknade i min sköna säng efter 10 timmars välbehövlig vila. Kikade ut genom vårt takfönster som är täckt av två vita trasgardiner.
Det är molnigt ute, möjligen flat-light.
Överväger att stanna inne idag men ringer min skidcoach som tar med mig ut i backen.
Skidor brukar jag åka dagar när jag är bakis eller trött men idag var det störtkul. Det gick fort som attans i backarna.
Någon timme senare kommer solen fram, lyser så vackert på bergen.

Det är något som jag gillar mest med alperna, du kan aldrig förutspå förhållanderna på berget.

Vi stannar för att inta lite föda nere i St.Christoff, en Apfelstrudel mit vanillasaus. MUMS. Lapar lite sol och är extremt nöjda med livet.
Pisterna är toppen, folket försvunnet och carvingsvängarna ligger perfekt.

Utan att vi vet ordet av är klockan halv fem men vi vill inte sluta åka, vi vill bara ha mer mer och mer. Dagar som denna är värda en fin plats i ditt hjärta.
Keso

Inga kommentarer: