måndag 13 juli 2009

En Svin-Svår-Influensa

Jag har funderat lite, detta började jag med efter att jag läst om de antal tusen Gothia-Cup spelare som just nu invaderar vår stad. Inget illa om dem. Däremot illa är det om någon av dem har svininfluensan.

Senast förra veckan läste jag att över 3 miljoner ska vaccineras inom kort, då främst ungdomar och folk inom vården.

Vi kan stå inför en katastrof eller?! Nu verkar det iof inte vara så att man nödvändigtvis dör som det var för ett halv år sedan. Nu blir man bara störande mycket sjuk.

Läste att Gothia har rustat upp med karantänrum ifall det visar sig att någon av de stackars fotbollsspelarna skulle insjukna.
Tänk då hur mycket saliv, kramar och svett de redan utbytt med varandra. Kanske är jag extremt ologisk i mitt tänkande, men tänk om vi startar årets Gothia epidemi Hur skulle det se ut för stackars Göteborg som bara vill bättra på sommarkassan och dra hit lite turister.
Keso

Inga kommentarer: