lördag 11 juli 2009

Kontrasten

Spenderade några dagar i Jönköping. Glömde för några dagar bort hur livet med jobb och skit under naglarna ser ut här hemma.
Bodde i en jättestor lägenhet. Själv. Hade ingen mat och inga pengar, men på något vis löste det sig ändå.
Gled in på relaxavdelningen på hotellet som bandet bodde på. Massagebubbelpool. Discobastu.
Gratiskonserter. Snacka med artister. Efterfester med TT på Twin eller hemma hos honom. Vin i mängder. Och öl. Folk med spännande och kreativa jobb. Kontakter.
Satt och pratade jättelänge med en man som sysslade med film och foto. Han var intresserad av vad jag gör och ville kolla in min myspace. "Om du behöver hjälp med någon video eller nåt" sa han. Wow. tänkte jag.
Jag och JD fick skjuts hem med TT i SMOT-bussen. SMOT, smålands musik och teater betalar. Som vanligt. Han skulle på något jobb Göteborg. Semestern skulle han spendera i Wien och Barcelona. Halmstad.
Han pratade om alla häftiga jobb han skulle på. Om övernattningslägenheter här och där. Om kändisar. Operan. Dansare.
Jag och JD pratade om musik och framtidsplaner inom branschen. Drömmar. Mardrömmar.

Blev avsläppt hemma. "Hej då! Ses snart hoppas jag!" sa TT med ett leende.
Slut på det glammiga. Om det nu var det. Men nu hade jag i alla fall mat. Men fortfarande inga pengar.
Jobb dagen efter. Definitivt slut på glammet. Inga övernattningslägenheter i centrala stan här inte. Inga kreatörer och visionärer. Istället ösregn och en skåpbil som knappt startar. Utan CD-spelare.

//Flöjten

Inga kommentarer: