tisdag 9 juni 2009

Från norr till söder

... och ibland behöver man mer syre, näring och solljus för att växa. Sommar.

Så visades det sig att idag skulle det packas. Jag visste inte hur jag tänkte innan men en ryggsäck ska hela sommaren rymmas i. Jag behöver inte ha så mycket kläder... Kände jag mig duktig eller vad var det som fick mig att känna så. Var det min röst på miljöpartiet i söndags som fick mina materialistiska och narcisistiska tankar att vilja dölja sig? Dölja sig på en minimal yta.

... och damsugit har jag inte gjort och inte heller plockat iordning. Smärre bombnedslag och disk i travar i köket. Kära studentliv och studenter- fan vad underbart, jag älskar det här. Studentliv! Fäst vid norrland verkar det också som. Fäst vid ett inskränkt klaustrofobiskt och ofta kallt studentområde med nära 40 000 studenter. Såklart vill jag charma er. Kanske får jag med mig någon eller så får jag det inte alls, kanske inte ens i tanken, men just nu gör det detsamma. Vi har sommar, solen skiner och glädjen finns i luften. Jag ska snart träffa er igen och känslan av 100 mils avstånd känns för mig helt oväsentliga.

En termin har redan gått och nordblom är nöjd, jag har blommat i norr och blivit nordblomma


Bloggen är väldigt fin nu btw...

Inga kommentarer: