torsdag 15 januari 2009

Och så var det dags igen...

att vakna upp med ångest efter varje natt som involverat alkohol har nästan blivit som en tradition. Gårdagens "vi ska bara ta en öl" slutade som vanligt med en dyngrak Jannike och Johanna strosande ner längs Vasagatan.. (men ölen kostar ju bara 20 spänn...)
Startade på Handels där vi fyra rockiga brudar ensamma släppte loss på dansgolvet till barpersonalens stora förtjusning (kan tänka mig att tankarna gick nått likand : äntligen har vi nått att skratta åt..) Sofia o Nora åkte väl hem runt tolv men självklart va de ju onödigt att slösa bort en go fylla nu när man har köpt den så kvällen fortsatte galet nog till Nivå för oss andra ( mig o johanna såklart) där fok va ute för att just bara "ta en öl" så man kan väl säga att vi stack ut...
Resten är hemligt men ledde till diverse små panikångestattacker när väckarklockan ringde och skolan kallade.. Vet inte om det kanske är dags att budskapet ska nå fram: alkohol är inte bra för mig! men ändå vet jag att på lördag blir de fart igen.. Är det detta som kallas alkolism?

Mitt nyårslöfte har redan spruckit, skål på det!
Janne

Inga kommentarer: