fredag 30 januari 2009

Take me wandering through these streets, where bright lights and angels meet..

Hej alla älsklingar.

Är pinsamt dålig på att skriva något vettigt själv på den här underbara bloggen, men det är super och det uppskattas enormt ni som är bättre på att uppdatera om allt som händer, görs, bryts, saknas och funderas på. (SANNA OPERERA DIG NU!!)

Men idag hade jag ingen ursäkt för att inte skriva några rader. Vädret är ok men inte lockande nog för en långpromenad, disken är diskad, tvätten tvättad, lägenheten jag sitter i är städad och fin och framför allt: alldeles tom sånär som på mig, tre datorer och en hög kläder som doftar väldigt saknad pojkvän.

Paolo Nutini rullar i spelningslistan och jag ligger i soffan, kollar lite slött framåt i kalendern och längtar efter våren. De nya vårkollektionerna på jobbet som växer för varje dag nu andas ljusa pasteller, luftiga ljusa jeansblå nyanser och varma beiga naturtoner. Längtar framåt, ge mig färg och liv och rörelse.. Ge mig ljus och värme, glädje sol och kärlek? Jag menar, ge mig KROKUSAR FÖR I H*LVETE!

Vår och sommar i den här staden är något av det bästa som finns , en frukost i solen på esp house i vasa/viktoria, glass vid kanalen och grill i slottsskogen. Ändå är jag glad att vyn utanför mitt fönster här i Almedal fortfarande är ganska grå och brun, för om solen redan var här och inte ni, ni som inte är här utan någon helt annan stans i något av jordens alla miljoner hörn, vore våren inte hälften så mycket värd. Våren kommer nog till oss som väntar på er här i Göteborg när ni landar på flygplatsen eller hoppar av tåget på stationen och sitter med oss på gräsmattor, uteserveringar och klippor. Så hoppas ni har ett par underbara månader ute på äventyr, men kom hem snart till oss så att våren kan börja på allvar!


Mycket kärlek, High 5

Inga kommentarer: