måndag 24 november 2008

En sammanfattning av helgen!

Efter en underbar lugn och koselig fredagskvæll med Greys och mys steg jag upp lagom utvilad till jobbet på lørdag.Faktiskt en lugn lørdag, folk kom senare æn vanigt så det utbrøt ingen kaos. Hærligt.

Hemkommen till lyan runt hørnet væntade Homie 4 med grillad kylling och god mat. Det påminde mig om de forna dagarna på ICA Charken. Kyllindagen då jag inte bara børjade hata kyckling utan dessutom satte igång brandlarmet mitt i lunchruschen.

Låt mig sammanfatta den hændelsen med att,: DET INTE VAR POPULÆRT.

Så nu kænner jag stor skylldighet till att alltid handla på ICA oavsett om det gæller toalettpapper eller smågodis! Den nygrillade kyllingen gav mig definitivt flashbacks, både goda och mindre goda. Dessutom fick jag en lång utlæggning av hur galna norrnæmm bir då det ær tillbud på kylling, de køar, eller snarare, de går føre all den køn som finna och låter de som stått i kø 45 minuter tro att expediterna bara ær ovanligt sega.

Vi lagade oss en gooood gratinerad sallad på tomat och feta med avokado vilket gjorde att jag lyckades njuta av kyllingen trots mina relativt slemmiga minnen, tack homie 4.
Sen gjord evi oss optimalt vackra och intog kvællen med storm och godisregn! Hærliga mænniskor i en underbar lægenhetsmiljø, næmligen våran.
Lagom sliten, men inte allt før backfull stod jag upp till jobb medans de tre andra + diverse efterlæmnade kroppar sussade søtt i sængarna.

Det vi då inte visste var att hyresværden vår skulle komma småtassandes så småningom och be om en visning av lægenheten inom loppet av 5 minuter. Till detta måste också sægas att Homies x4 just konstaterat føljande: Herregud såhær illa har det nog aldrig førr vart i lægenheten.
Något i klass med Kebeb inflygandes genom fønstret Jannike!.

Nær jag senare kommer hem från jobbet, med en Stor 8pax Fellutine kaka a la Pacal, ær det shiny all over. Jao, då finns det ju inget bættre æn att hugga in direkt på kakan med gafflar och æta tills Johanna i viss tvivel utbrister; Har vi ætit denna kakan førr... Jao det har vi nog. Ær det inte den man blir så sinnesjukt illamående av efter ett tag... TYP NU. Jao det ær det nog sæger jag och tar ænnu en gaffel. Cheers



Inga kommentarer: