söndag 9 november 2008

Ett julklappstips


Det knackar på porten till Toys R Us varuintag. En dansk lastbilschauför står utanför. Han frågar var han ska lasta av varan. Jag tittar lite skumt på honom, sedan svarar jag att jag kan ta den här genom dörren. Då får jag den där blicken tillbaka som jag just givit till honom..misstänksam och lite irriterad.


- Du kan inte öppna porten frågar han otåligt?

- Jo...


Först då inser jag vad det är för vara som kommit. En kartong stor som tre kylskåp. Kartongen innehåller den så kallade "årets julklapp". Som i år är en nallebjörn med en inbyggd mediaspelare, I- teddy. Den här nallen som är i kylskåpskartongen är bara förstorad 20 gånger och ska stå i ingången till butiken.

För er som vill ha en nalle stor som vårt badrum får hosta upp 15 000 nok för er som bara nöjer sig med original varan får punga ut 469 kr.

Bamse kram från er Mys Muffin

Inga kommentarer: