lördag 22 november 2008

I väntan

Selma Lagerlöf fyllde 150 år i förrgår. Helt galet gammal. Hur blir man så gammal? Tänk när man själv dött. kommer folk prata om mig den fjärde september år 2138? Ja, nu får vi ju inte glömma att Johanna fyller 150 idag. Jag undrar just det om någon av oss kommer bli sådär riktigt stor. Selma Lagerlöf. Johanna Nordblom. Ja, varför inte. Eller typ Einstein, Hilton, Columbus eller Eifeltornet.

Visste ni att det bor 22000 assyrier i Södertälje.

Det är thanksgiving i USA idag. Vem nu än John F Kennedy var så mördades han i alla fall idag för 45 år sedan. Tänk vad mycket man lär sig av att sitta hemma själv medans alla andra jobbar. Roligast av allt är ändå att första boken med Pippi Långstrump gavs idag ut för 63 år sedan.

Nu väntar jag på mina sambos och en riktigt kul kväll!

Pippilotta, grattis till mig 63 år idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej pysslingen!! Kul att höra av dig!! Ja det ska bli gtymt skönt att åka iväg! =)
Vi måste ju ses snart, var ju ALLT för länge sen!
Sköt om dig!
Kramar Anna