onsdag 8 oktober 2008

En dag, två underliga undersökningar

Han tar fram en lång slang med en lampa i änden. Efter att ha bedövat mig i näsan för han försiktigt in den. Det är högst obehagligt. Han stöter emot något. Det gör ont. Tårarna börjar rinna. Han är nere i halsen och gräver nu. En känsla av obehag. Måste svälja. Måste svälja. Sväljer. Det gör ont. Sticker till.
"Du är lite röd och det läcker lite här, men det är inget fel. Du behöver en tal- eller sångpedagog" säger doktorn efter att ha tittat på mina stämband. YES!!!

När han för in skumgummitussen i örat kliar det lite och jag hostar till. Sedan kletar han in det gröna gegget. Gegg gegg. Det blir helt tyst. Nästan. Hör bara mitt lilla tinnitusljud. Sitter tyst i fem minuter och koncentrerar mig på att radera sms i min överfulla inkorg. Får inte skratta för då kan avtrycken bli skeva. Råkar titta upp på David en sekund och börjar småskratta lite. Lyckas lugna ner mig. Vi sitter alla fem på rad med grönt gegg i öronen.
Jörgen petar lite på gegget i mitt öra. "De är klara" säger han och pillar ut dem. Avtrycken av mina hörselgångar.
Om en månad får jag mina formgjutna öronproppar.

//Flöjten

Inga kommentarer: