fredag 3 oktober 2008

Vals i tango

Jag vill gärna dansa denna vals, monsieur
Jag har inte dansat vals på hela dagen
Lägg nu armen om min runda hals, monsieur
Men försiktigt, så ni ej besudlar kragen
Ett två tre, ett två tre, håll mig hårt i takten
Ett två tre, ett två tre, jag är här från trakten
Själv är ni nog ingenstans från alls monsieur
Men vi dansar så härligt, vals är ni med på vals!

Hemma hos inredningsarkitekten där programmet "Halv åtta hos mig" spelades in. En ny satsning i TV4 som startar den 13 oktober. Stämningen var på topp när vi inledde första låten och späddes på av Tomas Tegnérs koreografi som vi repat in fem minuter innan. Om ni ser programmet, lägg märke till att halva kören har mina sjalar på sig... Det var verkligen ett in-och-ut-jobb: in och sjunga två låtar, ut, packa in sig i bilarna igen och åka tillbaka till skolan.

I morse var det segt att gå upp. Efter det dagliga Heroes-avsnittet satt jag, Pär och David och pratade i Davids rum långt in på natten. Vi pratade om det som hade drabbat oss alla tre. Vi var alla i samma båt fast på olika tidpunkter. David hade redan sitt avklarat, jag är mitt uppe i mitt och Pär har precis börjat inse att något är fel.

September ska ju vara månaden då flest par gör slut.

Nu är det bara Dido och Aeneas som gäller. Inte sjunga mellan repen. Inte dricka sura drycker. Gå och lägga sig i tid. Alltid ha svarta kläder på repen. Helst konsertkläderna. Rätt smycken. Rätt skor. Nu har vi äntligen lite tid över, så jag gick in på internet för första gången på en vecka.
Benoit bad mig knäppa upp kavajen lite och ta bort luggen från ansiktet. Någon gång bad han min göra en viss gest vid ett visst tillfälle. Det är så KUL att bli regisserad! Han är verkligen en duktig regissör. Men så har han ju jobbat på dramaten i 24 år...

Dags att gå och öva trumpet! Nu blir det ingen mer vals, och ingen tango heller för den delen. Bara barockmusik hela helgen...

Men om ni däremot är sugna på något annat kan jag rekommendera "Dreaming with a broken heart" med John Mayer.

//Flöjten

Inga kommentarer: