lördag 4 oktober 2008

Från en som försöker lära sig norska.

Hei!

Att jobba med norrmän, skriva till norrmän, prata med norrmän kan bli lite jobbigt. Man influenseras och språket blir crap. Att man dessutom sitter på engelska föreläsningar gör inte saken bättre. I det stora hela har dock problemet med norska försvunnit. I tre dagar har jag haft så mycket annat som ockuperat min hjärna att jag inte ens tänkt på norska som härjar överallt runt i kring mig.

Mina tre galet hektiska dagar på nya jobbet har bestått mest av tankeverksamhet på den högsta nivån jag uppnått sen sista terminen i trean. För jag har ännu inte producerat något riktigt. Mest bara tagit in tagit in och försökt förstå vad som händer runt omkring mig. Fast det är nog lite så med dators jobb, mycket tanke lite verkstad, på alla andra ställen än i hjärnan. Där det surrar så man får huvudvärk. Önskar som Gunnar sa nyss, att jag ännu inte läst Stieg Larsson böckerna, för då hade jag följt hans råd och kastat mig in i en fantastiskt spännande värld som för ögonblicket skulle kunna ta mig bort någon annanstans. För det böckerna är värda alla dina timmar i världen. Det är min åsikt och säkert mångas med mig. Får ta och lyssna på de där låtarna senare istället. När inte de två rödhåriga sömntutorna susar i lägenheten.

Off to work, Pascal idag, för att variera min ännu inte allt för utbredda kontorsrumpa. 
Saknar SVENSK Keso

Inga kommentarer: