tisdag 21 oktober 2008

Hur offentlig är man egentligen...?

"Vad fint du bloggar, Sofia!"
Blir helt ställd. Min första tanke var att han måste ha kommit fel. Att det inte var vår blogg han hade kommit in på. "För det var väl du som hade skrivit om Jönköpingsgalan?" Fortfarande helt ställd. Hur i hela världen har han lyckats hitta den? Min sånglärare. Som inte kunde ha hittat den via Facebook efter som att han inte har någon. Och hur annars...?

Funderade länge och väl och frågade honom senare hur han hade lyckats hitta den. Aha, Google. Han hade sökt på "Jönköpingsgalan" på google och hittat till vår blogg. Ganska fascinerande. Nu får jag ju börja akta mig för vad jag skriver. Nää..

Vi hade uppspelning med alla våra ensembler idag. Riktigt roligt, inte bara att spela själv, det var kanonkul att se vad de andra har jobbat med i sina ensembler. Jag spelade i fyra stycken: ett storband, två funk/soulensembler och en Real Book-ensemble (jazz alltså). Gjorde väl inga fatala misstag, men glänste inte heller direkt får man väl säga... Jaja bättre lycka nästa gång!

Nu är det snart höstlov och då blir det Götet i nästan en vecka. Och Oslo. Ska bli konstigt att lämna rummet och allt folk här. Konstigt att inte bara syssla med musik. Men kul med lite omväxling kanske?

Ja ja, om du läser det här, Andreas, så vill jag tacka för sånglektionerna och hoppas att vi kan ha lektion efter lovet!


//Flöjten

Inga kommentarer: