lördag 4 oktober 2008

Som idag som idag som idag....

Hej världen.
Idag mötte jag honom! Av de stora män jag har mött i mitt liv som tomten, pappa, Lasse Kronér så var denne karl något ”off the record”. Han heter Sven, en mullig herre från Värmland med ihopbitna ögon och en mustig ”back slick”. Har aldrig varit med om person på Chalmers, och därmed ett intellekt som motsäger en humoristisk personlighet, som har fått 120 personer att skratta så hejdlöst mycket som min käre Sven gjorde. Efteråt mådde man bättre än när man såg Björn göra en dålig imitation av mina dance moves på melodifestivalen, dessvärre kan jag tyvärr inte berätta vad Sven sysslar med för jag har inte ett minne från vad han pratade om. Egentligen inte det bästa betyg för någon som sysslar med undervisning…
Dagen fick en riktigt dålig start idag med att jag försov mig till en obligatorisk lab, svarade aningen grinigt när en blyg tjej ringde och frågade om jag kunde rekommendera Ulrika som Aupair, en sjukt sen lunch och en tung eftermiddag fram till kl 15. Där vände det. Sven kliver på och gör min dag värd att leva men mer skulle det komma. På vägen hem ringer Matilda och gör bussresan till en riktigt trevlig upplevelse. Väl hemma är stämningen på topp efter ett segt arbete med ett värmesystem äntligen är klart så de bjuds på fin mat. Kvällen avslutas med att lyssna på slutet på Män som hatar kvinnor.
På tal om det, vill ju alltid dela med mig av små men bra saker och just idag så finns det två alternativ. För den stressade rekommenderar jag varmt att lyssna på låten The Girl You Lost To Cocaine eller Electric bird med Sia, fruktansvärt bra musik som bara måste avlyssnas!
Till den med lite mer tid rekommenderar jag just det som jag avslutade min dag med, Män som hatar kvinnor. Har förstått att många har läst den men ni som inte har det, LÄS DEN!! En fruktansvärt bra deckare som aldrig tappar spänningen!
Simma lugnt! Passar man sig inte kan man få vattenskalle….
/Gunnar

Inga kommentarer: