torsdag 25 september 2008

dagens lycka

hund, hund, jag vill ha en hund! Idag när jag satt i parken och filosoferade över min närmsta framtid kom det fram en tre månaders gammal valp till mig. Han satte sina smutsiga tass i mitt anteckningsblock som jag hade till hjälp. Han satte helt enkelt fingret på vad jag saknade. Djur. Hussen till hunden skämdes lite över framfusigheten men när han såg min lycka så förstod han att det var lugnt. Vilken lycka det var att ha honom i min famn, han ville inte gå. Bara mysa med mig, hunden alltså. Lite närhet och kärlek. Dagens lycka. Det kommer. Hund.

Vad jag kom fram till i anteckningsblocket är en annan lång historia. Mycket tid krävs för att nå alla de målen. Intressant är också att jag mitt ibland allt detta jag vill göra så lockas jag mycket av att bara bo hemma ett tag och fylla dagarna med sådant jag njuter av... Fast det var ju en annan lång och velig historia. Den ska jag bespara er.

Vad människan kan vara obehaglig.

Jag har precis laddat ner min barndomsidol; Lisa Ekdahl. Så underbar och texterna sitter i huvudet trots alla dessa år utan henne...

pippilotta

Inga kommentarer: