torsdag 11 september 2008

Oslohæng

Jag ær så fucking jævla trøtt nu! Sitter på biblioteket och har lunchrast. Har precis duschat en hundraåring som bara klagade øver att jag kom sent. "Det ær inte så lætt nær åtta personer vill ha hjælp klockan 9, kærringjævel". Det sista sa jag inte till henne, men tænkte det likvæl høgt och såg framfør mig hur jag skållade henne lite extra med duschen...

Fast visst, jag tycker det ær ett mysigt jobb!

Igårkvæll var jag och Nora på ett sjukt bra hængstælle med en jobbarkomis till mig (en bit under 100). Så lite besøk ønskas så kan vi dra dit!

Annars ær det riktigt kosligt hær i Oslo. Det passar sællskapssjuka mig att bo fem jænter på 44 kvadrat! Jag har till och med visat på glatt morgonhumør som fick Nora att sætta morgontorkan i halsen. Det var ett helt enkelt hej som uttryckte en børjan på en bra dag! Det var næstan som om jag skulle sagt "godmorgon och vælkommen till en ny och hærlig dag!" Någon græns får væl dock finnas øver hur trevlig det går att vara på morgonen...

"visst ær det en underbar værld vi lever i"


pippilotta

Inga kommentarer: