onsdag 10 september 2008

En vått ekonomisk dag

Hej där ute i eten.
Chansningen som verkade så bra i morse med att cykla till skolan trotts alla moln på himlen slog tillbaka, hårt! Den underbara morgontur var tydligen bara på lån... Som dom flesta av oss i Gbg har märkt så är hösten här och någonstans mellan korsvägen och skatås kom även årets första snöflingor. Eftersom jag hade någon typ av mental rubbning i morse som tog på mig tunna "jeans", linne och en tunn tröja gav jag uttrycket pansar pung och patron pitt en helt ny dimension. Vilken normal kille som helst hade trott att han konverterat till flicka n
är han stod i duschen efter den cykelturen. Nu är ju inte jag en normal kille på de planet men det är en annan blogg, en låååång blogg.... haha tragisk humor!

Måste ta tillfället i akt och tacka Markus för förfesten i trosdags(plus maggan
och gunnars som bjöd på dimman). En händelsernas kväll som började med en lillkille som märkte av gravitationen lite hårdare än vi gjorde vid det laget. Folk använd hjälm när ni cyklar! Men efter många skakande moves nere på Väg och vatten började även vi märka av att det var något speciellt med gravitationen den dagen. Vid tvåsnåret hade den blivit så stark så kvällen avslutades i en estetiskt tilltalande hög framför en hämtande syster. Inte nog med att han kan festa han tog även årets glambild.



Har idag även påbörjat inköpet av min resekassa, frågan är nog om jag inte är klar med det oxå... Märklgt det där med dollar och mjölk. Konstigt att en dollar kostar lika mycket som en liter mjölk. Menar pengar är ju pengar och mjölk är ju mjölk men dom kanske görs i samma fabrik i USA, vad vet jag.

För alla er som undrar varför all ketchup kommer på en och samma gång så beror det på att ketchup är en icke newtonsk vätska och kan därför bete sig som både fast och flytande... märkligt vilka kunskaper man kan dra in sina högskolepoäng på.

God natt alla själar som bildar vårat underbara kosmos, utan er skulle auran vara som en pappa-långben med dåliga leder, helt ur balans...
//Gunnar

Inga kommentarer: