torsdag 11 september 2008

I'm a toy! ....from Toys R Us

Oslo är som hemma fast annorlunda!

Jag tar den gröna bussen till jobbet, den går precis utanför dörren. Buss hållsplatsen ligger precis utanför en Ica nära butik. Resan tar 30 min sedan är jag framme.

Framme på ett jobb som består av leksaker. Min kommande framtid kommer jag att spendera på Toys R Us som avdelningsledare för små barnsleksaker. Det är mycket nytt att lära sig men det känns som ett jobb som passar mig!
Innan ni får veta mer om mitt jobb så måste jag introducera er till min nya vän och kollega!

Ole Brumm.
Han är tjock, snäll och mysig.
Trycker man på knapparna på magen berättar han sagor om när han och Nasse Nöff hämtar honing. Ni känner säkert igen honom från TV men i Sverige kallar vi honom Nalle Puh, fatta om jag skrattade på mig när min chef sa att jag skulle hämta Ole Brumm bamsarna. Jag stod som ett frågetecken och visste verkligen inte vad hon pratade om....Viklen kulturkrock!!

/ Er Mys Muffin

Inga kommentarer: