måndag 1 september 2008

En dag som alla andra dagar när man inte är ledig.

Har gått ut hårt på min första dag i skolan som M3:a. Alla bilintresserade borde gråta av avundsjuka när man numera går i en klass som heter samma som en sportbil..ahhhh:).
Borde det inte vara inskrivet i någon skollag att man måste få ha en övergångstid när man börjar skolan. För oss Volvoarbetare skulle det kunna vara att man har föreläsning i 15 min samtidigt som man får läsa aftonbladet sen dricker man gratis kaffe i 30 min.

Att man håller sig sysselsatt varje ledig minut man är hemma får man väl skylla sig själv för, men idag har jag host host fixat och trixat i trädgården, hjälpt till att sätta in pelletsvärme i huset och lagat mat tada! Dessutom så cyklade jag till skolan, ironiskt nog till min första föreläsning i Miljö och Energiteknik. Märkligt hur man kan ha motvind både dit och hem, fattas ju bara att det är uppför båda vägarna också.
På tal om upp, varför heter det trappupgång? Hälften av besöken är ju nedför...

Alla ni som orkar läsa mina inlägg tycker jag att ni skall få ut något av det. Till er rekomenderar jag att lyssna på Coldplays nya skiva. Speciellt bra är "Death and all his friends", "Strawberry string", "Life in technicolor" och "Lover in Japan-regin of love"!! De e sådär bra så man vet inte riktigt var man skall sätta munnen...

Nu skall jag spendera resten av kvällen med Petra. Bli inte oroliga det är min nerladdade spanskalärarina.

Love to the people from Gunnar

Inga kommentarer: