tisdag 9 december 2008

En stillsam jul?

Då lät det som en så bra ide. Det matchade så perfekt med schemat. Lite trevligt jularbete på Volvo inför resan kunde ju inte vara så farligt. Hur kunde jag sälja min själ så enkelt? För x kr/timman har jag skaffat mig en dag som borde bestå av 30timmar om jag skulle hinna med allt jag behöver.
Min dag:
Loggar in på Chalmers kl 07:00, unnar mig aftonbladet i 5min innan samvetet säger ifrån. Därefter går det enbart utför i en fruktansvärd fart. In på mailen och till min glädje har jag fått ett mail från min lärare som säger att ytterligare 2 saker skall vara med på inlämningen idag dvs totalt 3 saker. (Denna extremt prydliga karl avslöjade dagen till ära att han är skateare till vardags och har haft dredds i 10år). Ett frenetiskt klickande på datorn för att hinna bli klar med den andra CAD-modellen för veckan följde. Kl 11 anländer Dyverfors till Volvo redy to do some marklyft with flyttlådor. Möts av en otrolig julmysig stämning, tyvärr far jag fram i och mellan husen i 300knyck så jag hinner inte ens äta en gratis pepparkaka. Efter 6 timmar på kontot så beger jag mig tillbaka till skolan för att ha en föreläsning kl17-19. Denna föreläsare skulle man förövrigt kunna skriva ett helt inlägg om men det tar vi en annan gång. Något av det torraste chalmers producerat men enligt honom själv "en av få beundrare av den fascistbruna kritan...."
Och nu sitter man här och drömmer sig bort till en värld där imodium finns som stolpiller.

Hoppas alla mina kära vänner där ute i eten förstår att jag bara är tillfälligt ur drift. Håll ut jag kommer tillbaka!!

Njut av liver du lever eller avgjut levern i all iver.
/ Gunnar

Inga kommentarer: