torsdag 18 december 2008

hellre jul i en rövarborg än rövar på en julfest

Det var namnet på vårt spex/pjäs/musikal som vi spelade upp för skolan på den årliga julfesten. Min roll i detta drama var vildvittra, vilket medförde att jag nu, såhär dagen efter är om möjligt ännu hesare! Men det var det värt för vi vann spextävlingen :D

Nu är det snart jullov. Imorgon bär det av hem mot Götet igen. Och lilla fridfulla Mölnlycke.
Vilken termin det har varit! För en tjej som aldrig har sjungit i kör innan är det ganska nytt med opera, jönköpingsgala, musikalkonsert, julkonsert och luciaturné i USA! Och innan lovet är slut har vi framfört två konserter till.
Och för en tjej som nästan bara har spelat klassisk musik så är det även ganska nytt med två funkensemble, en jazzensemble, ett storband och en massa jazz på instrumentallektionerna!

Och så mycket trevligt folk jag har lärt känna! Många nya vänner som jag kommer att sakna under lovet.

Och så många jag har saknat när jag har levt i bubblan på SVF! Men er ska jag allt ta och träffa på lovet!!

Nu ska jag bara packa och städa....

//Flöjten

Inga kommentarer: