onsdag 31 december 2008

sista dagen...

"Vi blåser i det. Jag vill bara ha ditt sällskap. Snälla, gör min dag".

Hög musik slogs på stereon och Tina Turners stämma fick henne att röra sig på det stora sovrumsgolvet. Hon tog ut en klänning ur en av sina stora garderober. "den här ska du ha på nyår". Jag såg mig själv i spegeln iklädd 15000 kr. Den satt perfekt. Jag kände mig som framgångsrik, vacker och sexig kvinna. Pärlor och paljetter gjorde kläningen tung. Trots att det inte är något som faller mig i smaken så blev den här klännigen bara helt otroligt snygg. Den lät blickar bakifrån flölja nästan en hel ryggrad ner, skärningen framtill lät framhäva nyckelben och nedtill var den ganska kort men med en slits framtill som skapade fin form till höfterna. Klänningen ville hylla kvinnokroppen.

Stora örhängen dinglade nu i mina öron, håret sattes upp och sminket togs fram. Parfym syntes ånga i luften kring sängen. Sminket plockades fram och jag lät mig sminkas. Lät mig jobbas på. Hon brann för det hon gjorde.

"Du har gjort min dag, snälla, ta med dig klänningen, det är en present från en väninna".

Gott nytt år till er alla, hoppas ni får en riktigt kul nyårsafton!

pippilottas sista dag på jobbet.

Jag har ju inte lov till att ta emot gåvor så klänningen är inte i mina händer, men det är tanken som räknas....

Inga kommentarer: