torsdag 25 december 2008

Restankar på juldagen

Satt och hade tråkigt och fördrev tiden med att häng på facebook. Kom av någon anledning in på någon randoms bilder från Sihanoukville i Kambodja. Personen i fråga firade julafton och flera personer som vi träffade när vi var i Asien för ett år sen var med på bilderna. Jag blev lite avskräckt av bilderna. Tänkte att "ingen backpackerresa är ju unik, alla går ut på samma sak och alla gör samma saker". Blev lite smått irriterad på backpacking i allmänhet och tänkte att "nästa gång jag backpackar ska jag göra något speciellt!"

En liten stund senare kom jag in på Thai-Sunes bilder från Koh Pha Ngan och såg bilder på personer jag tycker så sjukt mycket om, bilder på nya vänner, bilder som visade den gemenskap man kan få som backpackers. Detta fick mig att tänka om igen. Den resan vi gjorde var på inget sätt unik. Men den vänskap vi har och de relationer vi skapade med nya människor under resans gång är unika på alla sätt.

Jag kommer säkert att resa igen. Och oberoende av vad syftet är och vem jag reser med så kommer den resan att vara lika unik som den jag gjort. Och som så många andra har gjort.

Och jag vill önska er lycka till, ni som är på väg ut i världen!

/en ressugen Flöjt

Inga kommentarer: