torsdag 14 augusti 2008

6 handslag från George W Bush, Regina Spektor och Johnny Depp?

Hur vet man att man vet? Vad är säkert? När blir det säkert och hur ska man veta det? Och vad säger de som tror? Och hur vet de det? Och varför?

Mycket sammanträffanden det senaste, "jasså du känner honom som känner honom och henne som är den förstas ex och den sistas bästa vän?" " jaha, nä vi är barndomsvänner" "vi har spelat tillsammans hela livet" "VA?! känner NI varandra?!" Mycket sådant.
Världen är liten. Det sägs att alla i världen är sex handslag från George W Bush. Jag har skakat hand med min pappa och han har skakat hand med Göran Johansson som säkerligen har skakat hand med Göran Person som säkert har skakat hand med George W Bush. Och där var det bara fyra handslag.
Tänk om jag är mindre än 6 handslag från Johnny Depp? Haha vad mycket närmare han plötsligt känns!

Såg Narnia här om dagen. Bra film. Goda Popcorn. Bra musik. Och sammanträffanden efteråt. Men det var väl väntat...?
Bra musik. Är filmmusik det vackraste som finns? Satt kvar hela eftertexterna för att få reda på vilken den där låten var. Regina Spektor - The Call. Värd att lyssna på. Värd att vänta på. Biopersonalen måste ha irriterat sig på de som satt kvar så jävla länge så att de inte fick stänga av filmen.
Så, nu behöver ni inte sitta kvar hela eftertexterna och vänta, nu har jag berättat vad låten heter.

För att uppdatera mer på musikfronten var jag och såg ett band som spelade på Sticky igår: Soulit. http://www.myspace.com/soulitsoulit
Värda att kolla upp! :D

Nu ska jag ta fram första väskan...

//Flöjten

2 kommentarer:

Savemoln sa...

Good shit, bra skivet, ska definitivt kolla upp låten!! //Keso

Savemoln sa...

regina for liiiifeeee. var filmen bra annars eller? /high 5