måndag 18 augusti 2008

Is this it?

Då var det dags. Imorgon händer det. Klockan är halv tre och hur mycket har jag packat? INGET nästan. Visste att det skulle bli såhär! Men men... Har gjort viktigare saker. Det är väl bara att slänga ner lite kläder eller? Lätt fixat. Eller? Vad ska man packa liksom?

Så sjukt fint väder ute. Vill egentligen bara sätta mig med en glass och schteka i solen, men det funkar ju inte. Så mycket jag måste göra... Och istället sitter jag här. Otippat?

Känslan har inte kommit än. Flyttkänslan. Har inte fattat än att jag inte kommer att träffa de flesta av de mina på länge. Kanske får lite besök och visst kommer jag hem, men fortfarande...

"Is this it" sjunger The Strokes. Is this it?

Vad förresten på lite konserter häromdagen. Med lite olika genrer och betyg typ. Först Mölnlycke Storband som spelade i bommentältet och sedan Salem al Fakir som spelade på Götaplatsen. De första var riktigt bra, men inte fullt så bra som när jag, Anton och High 5 såg dem i våras. Men fortfarande drag. Salem al Fakir däremot hade noll drag och jag blev riktigt besviken. Hade egentligen bara hört några låtar innan så jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig, men vi gick innan extranumren. Två låtar mot slutet var det lite drag i, men resten var platt.

Nej nu är det dags att ta tag i min packning!! GAH har så mycket att göra! Vill ju åka förbi Pippi-lotta och spela lite piano också.....

//Flöjten

Inga kommentarer: