tisdag 26 augusti 2008

Projekt Smala Sussie

Vilken besvikelse det blev i lördags när vi skulle se Smala Sussie på min dator och bara första 10 minuterna var nerladdade! Här hade vi laddat inför en film som inte fanns. Varje gång jag har gått in på internet här från balkongen på Furugården (grannarna har fortfarande inte låst det hehe) laddar jag ner lite till.
Från början var vi bara några stycken som var involverade i projekt Smala Sussie, men nu börjar fler och fler i klassen fråga hur det går med filmen. Tänk om Sussie visste vilken gemenskap hon skapade?

Idag hade vi vår första idrottslektion. Skillnaden mot gymnasiet var enorm. Det var lite som att vara tillbaka i lågstadiet igen. Världens goaste gympalärare, Helena, motvierade hela gruppen till max när vi spelade spökboll. Inga betyg, ingen tvåochenhalvan, inga beeptest. Bara skoj! 42 glada musikelever som var kanonmotiverade kastade bollar som aldrig förr.

HAHAHAHA tro det eller ej: JAG av alla människor är representant för min klass, MU1, i skolans idrottsråd. Kan visserligen ha att göra med att jag var sen till lektionen och jag hade idrottsrådet och kristna rådet att välja på. Hyfsat enkelt val? Så jag är numera klassens sportfåne, tillsammans med Martin med krullet.

Nej nu ska jag till ikea med några tvåor i ett försök till att pimpa mitt rum!!

//Flöjten

Inga kommentarer: