måndag 18 augusti 2008

det händer grejer

Daniel Lemma! prays the lord va bra du är, tack för en fantastisk konsert i torsdags. din bror va så stolt där han stod och log. en nallebjörn man bara ville krama.

jag vaknade och kännde att något var fel. min tröja satt fastklistrad mot kroppen och halsen var igensvullen. jag ville inte sätta mig upp men tvingade mig själv att långsamt öppna ögonen och låta benen nudda golvet. Min kropp fylldes av oro när jag tänkte på att jag hade en arbetsdag fraför mig som jag inte gick att skippa. jag tog mina alvedon och svalde ner dom medans en oerhörd smärta i halsen uppenbarade sig.
jag tog klivet in på salongen och några minuter senare kom bruden. bruden jag skulle göra iordning till hennes stora dag. jag höll masken och gjorde mitt bästa och det gick ganska bra.
Jag satte mig på bussen, jag frös, jag svettades och ville bara sova. väl hemma somnade jag och vaknade av att ytterdörren öppnades. En man och kvinna stod breve mig i sängen och var alldeles för glada för att jag skulle orka titta. mamma och pappa var alltså hemma igen men jag var bara sjuk.
halsfluss blev diagnosen och en kur antibiotika skulle göra susen. jag börjar känna mig bättre och ser fram emot slutet på veckan.

något jag hunnit med under alla timmar i soffan och i denna stol framför datorn var att kolla billjett till hawaii. jag vet även att vecka 44 är en av de veckorna jag kommer befinna mig i paradiset. nu vänta jag bara på hannas besked om resten av tiden skall vara före efter eller både och. självklart måste jag också prata med skolan för att se hur mycket jag kan få ledigt!

take care
XOXO Frillan med prillan

Inga kommentarer: