måndag 18 augusti 2008

Solnedgång över Göteborg

Sentimental förväntansfull nervös stressad lugn sömnlös trött nostalgisk.

Visst känner jag allt det där, men egentligen har jag inte fattat det. Imorgon smäller det.
Träffade High 5 och Strutsägget innan för att få och ge tillbaka diverse grejer på heden. De var påväg mot bio, jag mot Jönköping. Riksväg 40. Mot Jönköping. Dit jag alltid åker när jag ska hem från stan. Solnedgång. Min sista solnedgång i Göteborg på ett tag. Då insåg jag att från och med imorgon fortsätter jag mot Jönköping. Svänger inte längre av mot Mölnlycke. Imorgon börjar allvaret. På riktigt. Väskorna är många och blytunga. Tur att jag har en stark pappa med mig imorgon då!
Nästan allt är packat. Det som återstår är halva badrummet, smycken, hårfön, locktång. Och så vidare. Kommer fara runt som en yr höna imorgon.
Nu ska jag se om det går att få lite sömn. Sista natten i min sköna säng. Sista natten i det jag nu definerar som mitt hem. Vad blir hem sen?

//Flöjten