torsdag 14 augusti 2008

Som ett skyfall "The dark (k) night"

Det hände mig bara några, för många, konstiga grejer denna natt för att jag skall tro på, just bara ödet.

Efter en mycket intressant bio med den mörke flygaren tog vi steget utanför biografens portvalv. Sommarnatt åh ljuva sommarnatt.
- som plötsligt avbryts av ett... Plask!
- rätt i mitt nyfönade K-pack huvud.

Dripp drapp, sladunk, splatter splatter. Jag täcker huvudet och börjar titta mig omkring, känner något kallt rinna in i mina hallonröda glitterballerina. Inte okej. Jag fattar ingenting. Börjar fly.
Redan nerdränkt som en katt. Ett krig?, hagel? ohh nej?! Men ack väl ett hat från ovan.
Rusar tillbaka, gömmer oss. Tänker på "Day after tomorrow" och utbrister, detta är ju sjukt, herrgud vad händer. Träden stormar upp blåser på snedkant.

Och där var det borta... lika fort som det kom. Traskar ut, sommarnatt, ohh sommarnatt. Klaf, klafs i mina glittriga hallonröda ballerina.

Jag trodde det var stopp där, men jag var med om en "nära döden upplevelse" idag, passande nog i mitt "Day after tomorrow" mood.
Jag får skylla mig själv, måste lägga det ifrån mig, se det långsiktiga, tänka ibland för mer än i stunden.

Kan inte leka Superwoman eller Batmans älskarinna längre, trots att han nu så väl behöver en ny.

Det funkar inte. Måste sluta lyssna på Timbaktu på högsta volym, måste ta mig själv i kragen.
Frysa in litervis med Keso och se den stelna.

Tack någon för att jag fortfarande kan äta Keso med minisked. Nära döden upplevelser passar nog väl in i mitt äventyrsliv, men helst inte allt för ofta. Någon gång vänder nog turen men innan dess ska jag nog allt fixa kontrollen och inte göra misstagen som så lätt går att undvika. PAUSE.

PAUSE från det och PAUSE i pulsen, den börjar lugna sig. Om ni fortfarande undrar vem jag är kan jag ärligt avslöja att min huvudingrediens är pastöriseradskummjölk och att frysning inte egentligen rekomenderas, men sen när har jag följt alla dessa lagar.

GODNATT, ännu en dag avklarad. KESO

Inga kommentarer: