lördag 23 augusti 2008

Första dagarna i resten av mitt liv

Södra Vätterbydgens Folkhögskola står det på skylten. En skola med utsikt. Utsikt över Sveriges kristnaste stad?

Furugården rum 511, ett dubbelrum som jag bor själv i. Så fick jag en ”soffa”. Jag och päronen åkte till IKEA det första vi gjorde. Julafton?
I min korridor bor nästan bara ”musikare”. Martin som spelar gitarr och har stort krulligt hår. Sambosarna Mattias och Per som spelar eufonium och trumpet bor mittemot mig. Sen bor det två tjejer i klassen också. Men de känner jag inte. Klassen verkar bra. Jönköping verkar bra. Skolan verkar bra.

Blev hes efter första körrepet. På vår första konsert var jag hes. Men det är kul ändå. Jag är alt. Pallar inte de höga tonerna. Anna-Karin kör lite alt och lite sopran. Hon är duktig på att sjunga. Och nog den jag har connectat mest med. Dock är hon hemma hos sin pojkvän över helgen. Sista gången innan han också flyttar.

Helg. Många är hemma över helgen, med både jag, Martin, Mattias och Per är kvar. De jag känner bäst i Furugården.
Följde Anna-Karin till tåget igår och var med och mötte upp Martins flickvän Hanna. Därimellan framkallade jag bilderna från engångskameran från min födelsedag. Saknar er!

Lagade mat och somnade till Pulp Fiction igårkväll. I morse fick jag besök. Cyklade ner till stationen och mötte upp min speciella gäst. Det går fort att cykla ner mot stan, men det är ett helvete att cykla upp. Handlade lite på ICA. Åt frukost. Chillade lite. Niklas fick en sightseeing på skolan. Sen bjöds det på elevfika. Och nu är jag här.

På måndag drar det igång med schema. Spännande! Vi har fått reda på att vi ska åka till USA i december på klassresa. Till Seattle. WOW.

Nu ska jag nog gå vidare. Hoppas att någon orkade läsa…..

Förresten, om ni vill komma och hälsa på är ni VARMT välkomna! Har två sängar, men ta med lakan och säg till några dagar innan så jag kan anmäla att ni kommer!

//Flöjten

Inga kommentarer: