torsdag 21 augusti 2008

Jag skulle kunna spring tio varv runt huset, och inte ens känna av det..
Ungefär så känner jag angående mitt non kreativa liv just nu. Är det någonting jag älskar så är det semestern, lediga dagar så du kan planera precis vad du känner, du tar vara på solen, du älskar uteserveringarna i stan och varma sommarkvällar vid havet.
Men när de soliga och härliga utflyckterna är över och du fortfarande har semester..då är det inte så skönt längre.
Det är tiden då du är utvilad till max, då du inte kan sova om kvällarna (och detta är inte tiden då sömnproblemen handlar om tankar om jobb m.m.), då du vaknar alldelles för sent för att orka ta tag i din dag på riktigt, då den kreativa förmågan sakta börjar försvinna ur dig eftersom du redan gjort att som du tänkt på..

Där, precis i det stadiet befinner jag mig nu. Rent spontant känns det som att jag skulle kunna läsa ut boken om Sveriges lagar på en månad och sedan fortsätta lära mig mer om allt vad som finna att lära sig..den tanken lär försvinna rätt fort om någon skulle lägga den boken framför mig men jag tror ni förstår poängen i meningen. Jag behöver projekt, jag behöver planera och jag behöver ett jobb att lägga ner min energi på.
Jag står på starbanan redo för att springa, jag har knytit mina skor, jag har laddat kroppen med vätska, jag har allt planerat i minsta detalj om hur jag ska ta mig runt banan på bästa sätt.. allt jag väntar på är startskottet..

/ Klickklack

Inga kommentarer: