måndag 18 augusti 2008

Att sova

Jag försökte faktiskt. Försökte blunda och slappna av och somna. Beredde mig för djup sömn. Den kom inte. Klaröppna ögon, energi ut i fingerspetsarna och tankar på allt och ingenting. Mest ingenting, eller kanske var det allt. Det var nog allt, allt det där. Till slut går det inte att somna. Ni vet det där syndromet- bara för att.

Här sitter jag nu istället. Har precis fått mig lite fina godnattsagor, för bra är vad alla skriver på bloggen! Sedan hur man får färg på text och bilder till blir ett senare projekt för mig. Jag lyckades inte ens radera mitt förra inlägg som jag skrev på fyllan. Inte helt aktuellt sådant.

´Survival of the fittest´

Egentligen, vad borde man tänka på när det inte går att sova? Jag vet i alla fall några ämnen som jag inte ska tänka på... När jag ska sova så ska jag inte starta upp massa nya projekt, inte jobba, och inte leta fel på mig själv då djävulen i svarta high heels vinner mot ängeln i vita... Så länge har jag levt nu att jag lärt mig att det inte är bra för mig vid läggdags. Kanske imorgon?

Nu börjar jag bli riktigt trött. Borde kanske tänka på er, ni får mig alltid att vara glad. Som Markus sa, "du har nog saknat att få lite biff i röven helt enkelt". Jag får helt och fullt instämma att lite biff i röven måste jag och vi alla ha, helst hela tiden...

Äntligen. Energin har slutat pumpa, ögonen sluter sig... wohooo! Dags för att sova! Ge mig mer av biff i röven, gröna ängar med fina strider i svarta och vita high heels, mer projekt och mer jobb, allt för att kunna utnyttja natten.

Att sova.


pippilotta mot sängen nu

Inga kommentarer: